نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11048
-
الف
+

«نیلوفر شهیدی » از « به کجا چنین شتابان » تا «گاندو »

در این گزارش با «نیلوفر شهیدی» بازیگر نقش «مریم» در سریال «به کجا چنین شتابان» آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «نیلوفر شهیدی » بازیگر نقش مریم در سریال درحال نشر «به کجا چنین شتابان» متولد ۱۳۶۰ در تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته اینجنیر کمپیوتر می باشد، پدرش «اسفندیار شهیدی» از مدیران قدیمی فلمبرداری سینما و تلویزیون ایران است.

نیلوفر شهیدی با وجود قبولی در رشته هنر به دلیل مخالفت پدرش، در رشته کمپیوتر ادامه تحصیل داد. وی به بازیگری علاقه زیادی داشت حتی در کورس های آموزش بازیگری  اشتراک می کرد، اما پدرش متوجه این موضوع شد و از ادامه راهی شد که علاقه مند به آن بود، او را منع کرد.

بانو شهیدی کاملا اتفاقی و با پیشنهاد آقای «صادق کرمیار» کارگردان وارد دنیای بازیگری شده است. وی نخستین بار با فلم تلویزیونی تحت نام «رویا» بازیگری را تجربه کرد.

وی در خصوص اولین تجربه کاری اش گفته است: من هیچ وقت از کمره نمی‌ترسیدم ولی این فلم چون اولین کارم بود خیلی سختی کشیدم و آن روز احساس کردم بازیگری کار بسیار سختی است.

نیلوفر شهیدی در این فلم نقش «مرجان شیر محمدی» را بازی می‌کرد؛ زنی که روزهای آخرین عمرش را سپری می کرد و مدام یک رویا را می‌دید،  او آن رویا را در واقعیت پیدا می‌کند و همسر و کودکش را به وی می‌سپارد و بعد فوت می‌کند.

«افسونگر»،«تاراز»،«تنها» ،«سمفونی تولد»، «کوچه ملی» ،فلم «کی لی خان» ، «سلاله» و «چتر عاشقی» از دیگر فلم های سینمایی می باشد که بانو شهیدی در آن ایفای نقش کرده است.

نیلوفر شهیدی به کجا چنین شتابان

«نیلوفر شهیدی» در مورد بازی در نقش «مریم » سریال «به کجا چنین شتابان» اظهار داشته است: اولین باری که فلمنامه را خواندم از دید من مریم یک دختر مستقل، تحصیلکرده امروزی ، با نگاه باز و یک مسلمان واقعی بود که معنی گذشت و فداکاری را می‌داند و به خاطر خانواده‌اش چنین حرکتی را می‌کند و به نظر من مریم الگوی خوبی برای جامعه است.

وی همچنین از  سختی‌های ایفای نقش مریم در این سریال گفته و ابراز داشته است: در صحنه تیزاب پاشی واقعا موتورسایکل من را مصدوم كرد. یا زمانی كه در شفاخانه  برای گرفتن صحنه‌ها بستری بودم، پایم هر روز 12ساعت در گچ به وزنه‌های سنگینی آویزان بود، اما خب من می‌دانم این سختی‌ها بخشی از كار بازیگری است،

 نیلوفر شهیدی بعد از حضور در سریال «به کجا چنین شتابان»در 2 اپیزود مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به کارگردانی «احمد معظمی» ایفای نقش کرد.

نیلوفر شهیدی گاندو

وی در سال  1398 یکی از نقش های متفاوت کارنامه هنری اش را در سریال «گاندو» بازی کرد؛ بانو شهیدی در این سریال نقش خواهرزاده سیاست مداری را بازی می کند که ندانسته درگیر ماجرایی می‌شود و به دلایلی بدون اینکه بداند اطلاعات امنیتی را لو می‌دهد و اشتباهاتی انجام می‌دهد.

به کجا چنین شتابان

«زمستان گرم»، «نوش دارو»، «سایبر»، «نگهبان زمین»، «لیسانسه ها»، «مرضیه» و «بهترین سال های زندگی ما» از دیگر سریال هایی است که «نیلوفر شهیدی» در آن ایفای نقش کرده است.

دانلود سریال به کجا چنین شتابان 

م ا

نظر شما
ارسال نظر